105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 1

آموزش کار با solidworks-photoworks به زبان فارسی

دانلود: کتاب الکترونیک تمرین به فرمت pdf و فایل sldprt قطعه

محتوای اصلی برای مخاطب: آموزش و تمرین فوتو-ورک در سالیدورک

دستورات سالیدورک استفاده شده در تمرین مدلسازی:

  • solidworks sketch
  • solidworks boss-extrude
  • solidworks refrence geometry
  • solidworks photoworks tools

سطح تمرین آموزشی: متوسط

تهیه و تالیف : مهرداد قاسمی-solidworksadvisor

قیمت ایبوک و فایل سالیدورک مربوطه : رایگان

 

 

دانلود کتاب اموزشی سالیدورک به فرمت pdf

دانلود مدل طراحی شده در سالیدورک

شما میتوانید در ادامه همین صفحه نیز تمرین را ببینید:

آموزش کار با solidworks-photoworks به زبان فارسی

فوتو-ورک یک پلاگین سالیدورک به شمار می اید که مارا قادر میسازد روی ظاهر مدل و محیط آن کار کنیم تا تصویری واقعی تر از پروژه ارائه دهیم. کار با این پلاگین بسیار جذاب و دوست داشتنیست.در اینجا ما یک قطعه ساده طراحی میکنیم و سپس با ابزارهای فوتو-ورک روی ظاهر آن کار میکنیم.

طراحی قطعه:

فرض من بر اینست که شما مقدمات طراحی را برای ایجاد این مدل ساده میدانید: در واقع ابتدا یک اکسترود ساده و پس از آن shell تا مدل تکمیل گردد.

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 2

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 3

 

نوار ابزار فوتو-ورک را از طریق منوی tools فعال کنید:

Tools > add-ins > select the photoworks

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 4

نوارابزار فوتو-ورک حالا به جمع ابزارهای ما اضافه شده است.برای شروع از منوی فوتو-ورک گزینه رندر را انتخاب کنید.

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 5

وضعیت نمایش پروژه تغییر میکند:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 6

این تنظیمات پیش فرض scene و appearance است که این خروجی را دارد. بنابراین اگه نتیجه اولیه شما متفاوت از آن چیزیست که اینجا میبینید بنابراین تنظیمات پیش فرض شما متفاوت است اما به هر حال قصد تغییر این تنظیمات را داریم. scene و appearance در واقع ستون فقرات فوتو-ورک هستند. وضعیت محیطی با scene و وضعیت نمایش خود قطعه با appearance کنترل میشود.

خب بیایید  حالت نمایش خود را بسازیم.

هرگاه ما تغییری در مدل و محیط اطراف آن بوجود میاوریم باید از آن رندر بگیریم تا نتایج را ببینیم اما رندر کردن یک پروسه زمانبر است و ما میتوانیم با تغییر تنظیمات آن را سریعتر کنیم. در منوی فوتو-ورک گزینه آپشن را انتخاب کنید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 7

حال ما میتوانیم شروع کنیم. از منوی فوتو-ورک گزینه appearnace را انتخاب کنید. در برگه کالر گزینه shiny را انتخاب کرده و برای طیف رنگ قرمز عدد 220 را درج کنید

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 8

پنجره قبلی را تایید کرده و کار خود را رندر نمایید

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 9

از منوی فوتو-ورک scene را انتخاب کنید در برگه manager از فولدر studio scene گزینه strip lighting را انتخاب کنید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 10

به ترتیب apply و close را کلیک نمایید و کار خود را رندر کنید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 11

دوباره scene را از منوی فوتو-ورک انتخاب کنید و به برگه ی room بروید. در قسمت visibility and appearances گزینه visible را برای شرق و غرب فعال کنید. در قسمت size مقدار 200 را برای عرض و طول وارد کنید.

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 12

در قسمت visibility & appearance برای east  و north روی دکمه browse کلیک کنید و از فولدر فابریک فولدر cloth  وسپس burlap را انتخاب کنید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 13

به ترتیب روی ok سپس apply و نهایتا close کلیک کنید و از کارتان رندر بگیرید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 14

حال وقت آنست که بک گراند خود را تنظیم کنیم. از فوتو-ورک دوباره scene را انتخاب کنید و روی برگه back/foreground  کلیک کنید. از منوی کشویی گزینه گرادینت را انتخاب کنید.

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 15

این دو رنگ را برای رنگهای بالایی وپایینی گرادینت انتخاب کنید و با کلیک روی apply و close پنجره را ببندید.

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 16

کارتان را دوباره رندر کنید

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 18

به نظر میرسد که کف محل قرارگیری قطعه نامشخص است پس دوباره پنجره scene را فعال کنید و دربرگه room باکس مربوط به floor را نیز فعال کنید و سپس دوباره از کار خود رندر بگیرید: 

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 19

حال ما کمی نور به کار اضافه خواهیم کرد. این قسمت بسیار جالب و خلاقانه است. در درخت طراحی روی lights,cameras,scene کلیک راست کنید و گزینه add directional light را انتخاب کنید.

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 20

مرجع نور را حرکت دهید و تقریبا در شرایط زیر رها کنید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 21

دوباره از کارتان رندر بگیرید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 22

کار تقریبا انجام شده ولی همانطور که شما میبینید کیفیت تصویر چندان مطلوب نیست بنابراین پیش از رندریگ نهایی ما تنظیمات را به حالت بهینه بر میگردانیم. از منوی فوتو-ورک گزینه آپشن را انتخاب کنید و کیفیت anti-aliasing رو در بالاترین حالت قرار بدید:

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 23

حال برای آخرین بار کارتان را رندر بگیرید

105 - کتاب آموزش فوتو-ورک در سالیدورک - 24

این یک تمرین ساده کار با فوتو-ورک بود که هدف آن صرفا آشنا شدن شما با دستورات این پلاگین بود. شما مطمئنا میتوانید جزئیات خیلی بیشتری به پروژه های خود بیفزایید و یک تصویر واقعی از انها خلق کنید.

Share this with your friends

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

About SWA

این سایت برای به اشتراک گذاشتن لذتها و تجربه های شخصی من در دنیای طراحی سه بعدی راه اندازی شده و امیدوارم در این مسیر بتونم به کسانی که علاقمند یادگیری هستند کمک کنم.

facebook logo instagram linkedingoogle

 

بالا